SEO - Hoger scoren in Google
SEO - Hoger in Google

Hoger scoren in Google met een SEO abonnement van Delta IT

Heb je al een website, maar staat je website nog niet hoog genoeg in Google? Of wil je meer bezoekers trekken naar jouw website, maar weet je niet hoe je dat moet aanpakken? We helpen je graag, zodat jouw website hoger gaat scoren in Google.

Meer informatie over SEO

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization. In het Nederlands ook wel Zoekmachine Optimalisatie genoemd. We beginnen met het analyseren welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw website en organisatie. Waar wil je op scoren? Op welke positie sta je momenteel op deze zoekwoorden? Hoe kunnen we jouw website een boost geven in Google?

 

Zoekmachine optimalisatie

SEO, of zoekmachine optimalisatie, wordt steeds populairder. De meeste bedrijven in Nederland hebben ondertussen wel een website. De concurrentie is daardoor ook online erg groot. Doe je (nog) niet aan zoekmachine optimalisatie? Dan zullen je concurrenten waarschijnlijk beter zichtbaar zijn in Google.

 

Hoger in Google = meer bezoekers

Gemiddeld genomen klikken zo’n 30% van de mensen op het eerste organische resultaat, 15% op het tweede resultaat en 9% op het derde. Scoor je nu met jouw website een derde positie in Google? Dan kun je door SEO misschien wel op plek 1 eindigen… en dat levert bezoekers op!

Monitoring

Met behulp van verschillende SEO tools zorgen we ervoor dat we jouw website niet uit het oog verliezen. Gaat er plots iets mis? Dan zien we dat direct. Zijn er nieuwe SEO kansen gevonden binnen jouw website? Ook dan zijn wij hier direct van op de hoogte. Veranderingen van posities in Google, kapotte links binnen de content, laadsnelheid, missende meta descriptions, en nog veel meer houden we constant in de gaten.

Inregelen Google Analytics en Google Search Console

Zonder cijfers blijft SEO gokwerk... en daar houden we niet van. Door middel van tools zoals Google Analytics, Search Console en een aantal van onze SEO tools houden we jouw website constant in de gaten. Gaat er iets mis? Daalt het aantal bezoekers spontaan? Dan zien wij dit meteen en kunnen we ook meteen actie ondernemen!

Maandelijkse rapportages

Je kunt natuurlijk altijd zelf inloggen in tools als Google Analytics en Search Console om te bekijken hoe jouw website ervoor staat op SEO gebied. Vaak is het vinden van de juiste data nogal lastig en tijdrovend, zeker als je in een compleet andere branche werkt. Daarom maken we maandelijks een handig en compact overzicht met de belangrijkste resultaten van jouw website. Deze ontvang je maandelijks in je mailbox, zodat je altijd op de hoogte blijft van de prestaties van jouw website.

Nieuwe content suggesties

Vanuit het onderwoordenonderzoek en de beschikbare databronnen kunnen we achterhalen welke relevante onderwerpen missen op jouw website. Door middel van échte bezoekersdata doen we periodiek suggesties voor het schrijven van nieuwe content. Content waardoor jouw website beter kan gaan scoren. Kwalitatieve en originele content (teksten, afbeeldingen, videomateriaal) is een van de grootste ranking factoren waarop Google jouw positie in de resultaten op baseert. Vanaf pakket SEO Basis sturen we deze content suggesties direct door naar onze copywriter die hier vervolgens een mooie tekst van schrijft. Ga je toch liever voor pakket SEO Start? Dan ontvang je zelf periodiek een content suggestie van ons. Hier kun je vervolgens zelf een tekst omheen schrijven.

Copywriting

Content = King! Google en andere zoekmachines beoordelen jouw website voor een groot deel op basis van jouw content. Het is daarom belangrijk dat er periodiek kwalitatieve en originele content gepubliceerd wordt. We werken nauw samen met professionele copywriters die prachtige website teksten schrijven en die ook nog eens scoren! We sturen onze copywriters continu aan op basis van échte data van jouw website. Wanneer we kansen zien binnen bepaalde zoekwoorden zorgen wij dat we nieuwe ingangen creëren in de vorm van een nieuwe pagina of blogbericht. Zo blijft jouw website groeien zonder dat je daar zelf veel tijd aan kwijt bent.

On-page SEO verbeteringen

Zoekmachines worden vrolijk van een goed geoptimaliseerde website. Technische SEO is gedurende de laatste jaren steeds belangrijker geworden. Daarom voeren we periodiek technische SEO verbeteringen door aan jouw website. Zo wordt jouw website niet alleen beter en professioneler, maar zorgen we ook dat zoekmachines als Google steeds meer fan gaan worden van jouw website. Een (kleine) greep uit onze On-page SEO werkzaamheden zijn: het optimaliseren van meta teksten, het opsporen en fixen van dode links, het instellen van redirects, het verbeteren van de interne linkstructuur en het verbeteren van de website snelheid.

Zoekwoordenonderzoek

We starten onze SEO werkzaamheden altijd met een uitgebreid zoekwoordenonderzoek. Zo achterhalen we de zoekwoorden waar je momenteel het beste op scoort, maar zeker ook de zoekwoorden waarop je nog niet goed scoort. Dat zijn namelijk kansen om meer bezoekers en vooral meer conversies te genereren. De resultaten van het zoekwoordenonderzoek worden periodiek aangevuld en gebruiken we continu voor het verbeteren van jouw website en positie in Google. Het zoekwoordenonderzoek is de absolute basis voor een goede SEO strategie.

Concurrentie analyse

Buiten het onderzoek naar relevante zoekwoorden kijken we ook naar jouw (online) concurrenten. Jouw concurrenten worden bepaald vanuit de zoekwoorden en de content op jouw website. Deze concurrenten kunnen dus afwijken van de (vaak) fysieke concurrenten die je hebt. Door te kijken naar jouw concurrenten kunnen we achterhalen hoe moeilijk (of makkelijk) het is om op bepaalde zoekwoorden te scoren. Vanuit deze moeilijkheidsgraad kunnen we steeds een strategie bepalen hoe we jouw website kunnen laten winnen van jouw concurrenten.

Conversiedoelen instellen

We willen precies weten hoeveel mensen jouw website bezoeken, doorklikken naar bepaalde pagina’s en bepaalde doelen voltooien. Een doel kan het invullen van een contactformulier zijn of juist een aankoop binnen jouw webshop. Door te meten welke acties bezoekers voltooien op jouw website komen we steeds meer te weten en kunnen we deze bezoekers steeds beter sturen naar een conversie. Meten = weten.

Website toevoegen aan onze SEO tools

Continu houden we jouw website in de gaten. We willen weten wat werkt en wat niet werkt binnen jouw website. Daarom maken we gebruik van een aantal premium SEO tools die ons hierbij helpen. Deze tools geven ons steeds een seintje als er nieuwe verbeteringen gevonden worden of juist als er even iets misgaat. Hier kunnen we vervolgens snel naar handelen, zodat jouw website steeds beter gaat scoren in de zoekresultaten.

Nulmeting

Tijdens de start van een nieuwe SEO abonnement beginnen we altijd met een nulmeting. De nulmeting houdt in dat we jouw website gaan testen op een aantal belangrijke SEO aspecten. Denk bijvoorbeeld aan een technische score, de autoriteit van de website, de snelheid van de website en het aantal backlinks. Door vooraf een uitgebreide nulmeting uit te voeren kunnen we altijd gemakkelijk terugkijken. Want hoe weet je waar je naartoe werkt als je niet weet waar je vandaan komt?

A/B testing

Scoort jouw website al goed op technisch vlak? Dan is het tijd om te bekijken welke elementen we kunnen optimaliseren voor jouw bezoekers. Op basis van bezoekersdata bepalen we welke experimenten we kunnen uitvoeren om het conversiepercentage te verhogen. Een A/B testing experiment kan zo simpel zijn als het wijzigen van de kleur van een button of het wisselen van een afbeelding. Wanneer een experiment live staat sturen we de helft van jouw websitebezoekers naar variatie A en de andere helft naar variatie B. Variatie A is de originele website, variatie B is de versie waarbij we een wijziging hebben doorgevoerd. Vervolgens kunnen we monitoren welke variatie het beste conversiepercentage genereerd. Zo kunnen we continu leren en verbeteren.

Persoonlijke evaluatie

Ondanks dat je maandelijks een overzicht ontvangt van de belangrijkste resultaten van jouw website vinden we het toch fijn om elkaar even persoonlijk te spreken. We praten je graag bij over de prestaties, nieuwe SEO kansen en eventuele vragen of wensen zijn dan ook net wat makkelijker te bespreken. Vandaar dat we periodiek graag een momentje inplannen om samen te evalueren.

SEO - Hoger in Google

Gratis SEO Scan (tijdelijk)

We laten graag zien wat we waard zijn. Daarom krijg je nu een SEO Scan ter waarde van €199,- helemaal gratis.

Geïnteresseerd? Vraag 'em direct aan!

SEO Scan aanvragen

SEO vs SEA

SEO en SEA zijn verschillende werkzaamheden, maar liggen ook in elkaars verlengde. SEA staat voor Search Engine Advertising... adverteren in Google dus. Wanneer je gaat adverteren betaal je per klik op je advertentie (per bezoeker). De prijzen per klik kunnen erg verschillen. Per branche, maar ook echt per zoekwoord. Zo betaal je voor het ene zoekwoord €0,20 per klik en voor het andere €2,00 per klik.

De grote verschillen tussen SEO en SEA liggen bij de kosten en de tijd. Hoewel de opstartkosten van SEO hoger liggen, heb je hier ook op lange termijn meer profijt van. Bij SEA is het zo dat de bezoekersstroom stopt wanneer je geen geld meer betaald aan Google.

Wil je direct bovenaan in Google staan? Ga dan adverteren. Advertenties worden boven alle organische zoekresultaten weergegeven. Door zoekmachine optimalisatie sta je niet van de ene op de andere dag op nummer 1. Dit heeft tijd nodig.

Locale SEO

Heb je een bedrijf dat veel werkt met klanten uit een specifieke regio? Zorg dan dat je locale SEO in orde is. Google is slim en wordt steeds slimmer. De resultaten die je voorgeschoteld krijgt hangen voor een (groot) deel af van jouw locatie en zoekgeschiedenis. Zoek je bijvoorbeeld op alleen het woordje “webdesign”, dan zie je in de meeste gevallen veel locale resultaten van webdesign bedrijven in de buurt.

Het is dus belangrijk om ervoor te zorgen dat Google bepaalde plaatsnamen kan associëren met jouw website en bedrijf. Zo kun je bijvoorbeeld een pagina maken met als titel SEO Eindhoven. Link door naar andere pagina’s die gaan over Eindhoven en gebruik de juiste zoekwoorden. Regel ook links op andere websites naar jouw SEO Eindhoven pagina. Zo geef je aan Google het signaal dat mensen in de regio Eindhoven naar jou kunnen komen voor zoekmachine optimalisatie.

Heb ik SEO nodig?

Dat ligt geheel aan het doel van je website. Zie je jouw website alleen als een online visitekaartje dat ervoor zorgt dat jouw adresgegevens ook online te bekijken zijn? Dan heb je geen SEO nodig. Zie je jouw website als een (mogelijke) tool om nieuwe klanten te bereiken? Dan kun je zeker overwegen om te investeren in zoekmachine optimalisatie.

SEO heeft als doel om meer relevante bezoekers naar jouw website te trekken. Deze relevante bezoekers worden vervolgens door optimalisaties binnen de website geconverteerd tot betalende klanten. Conversies kunnen ingevulde aanvraagformulieren zijn, maar ook verkopen (in een webshop) of een ‘simpel’ belletje. Wat jouw doel ook is… wil je meer conversie, kies dan voor SEO.

Heb ik SEO nodig als ik al aan SEA doe?

Het korte antwoord… Ja. SEA, ofwel adverteren in Google, is een oplossing voor korte termijn. Je geeft Google geld en je krijgt vrijwel direct een stroom aan website bezoekers. Geef je Google geen geld meer, komen er ook geen bezoekers meer.

SEO is een oplossing voor de lange(re) termijn. Zo zie je vaak niet direct resultaten van de werkzaamheden van zoekmachine optimalisatie. Het duurt even voordat dit effect merkbaar is. Maar wanneer deze effecten eenmaal merkbaar zijn hebben ze een veel langere uitloop. Is er deze maand een pagina compleet geoptimaliseerd? Dan kun je na enige tijd steeds meer bezoekers verwachten. Stop je uiteindelijk met SEO? Dan blijft de geoptimaliseerde pagina en content bestaan, dus zul je de effecten blijven zien.

Kan ik mijn website zelf optimaliseren?

Ja, zeker! Het optimaliseren van je website is deels een technisch verhaal, maar is ook voor een groot deel afhankelijk van de content. Begin dus eens met het controleren van je pagina’s op fouten of onduidelijkheden. Probeer ook afbeeldingen (of zelfs video’s) toe te voegen. Let er wel op dat het beeldmateriaal relevant is ten opzichte van de tekst.

Verplaats jezelf ook eens in je klant. Gebruikt de klant dezelfde bewoording als jij dat doet?

Link je goed door naar andere pagina’s of websites? Zowel interne als externe links zijn positief in de ogen van Google… mits de links kloppen binnen je verhaal natuurlijk. Let er wel op dat je niet teveel links gebruikt. Dit kan gezien worden als linkspam.

Kijk eens naar je meta titels en omschrijvingen. Hebben deze het juiste aantal karakters? Zijn deze relevant voor de content die op de pagina staat? En maak je voldoende (maar niet teveel) gebruik van je focus zoekwoord? Meta titels en omschrijvingen zijn het eerste wat men ziet wanneer ze jouw website tegen komen in de zoekresultaten. Pak hiermee dus de aandacht en zorg dat er doorgeklikt wordt!

Heb je ervaring met HTML en CSS? Dan kun je nog veel meer optimaliseren! Bekijk bijvoorbeeld eens hoe snel je website laadt en bedenk of je hier verbetering in aan kan brengen. Snelheid is namelijk een belangrijke factor voor zoekmachines. Heb je geen ervaring met het schrijven van HTML en CSS? We helpen je graag met het optimaliseren van de techniek van je website.

SEO uitbesteden

Geen zin om in de materie van SEO te moeten duiken? En heb je geen tijd om naast je normale werkzaamheden ook nog uren met je website bezig te zijn? Dan is het een goed idee om SEO uit te besteden.

Delta IT kan je helpen met alle onderdelen van zoekmachine optimalisatie. Op basis van de behoeften van onze SEO-klanten hebben we diverse pakketten opgezet. Benieuwd naar hoe je website momenteel scoort op SEO gebied? Vraag de gratis SEO Scan hieronder aan!

Gratis SEO Scan aanvragen

We laten graag zien wat we waard zijn. Daarom kun je nu (tijdelijk) een gratis SEO Scan aanvragen. Binnen deze gratis scan analyseren we jouw website en gaan we kijken hoe goed jouw website scoort op SEO gebied. Benieuwd naar de huidige prestaties en verbeterpunten? Vul onderstaand formulier in en we gaan voor je aan de slag!