Geplaatst op 14 juli 2017
Wat doe jij als webshop eigenaar in de vakantieperiode?
Jouw webwinkel is 24/7 geopend maar ook jij bent toe aan een welverdiende vakantie. Tijdelijk offline gaan kan eigenlijk niet, hoe los jij dit op?
Delta IT heeft wat tips en aandacht punten beschreven waar jij aan moet denken voor de vakantie.
- Maak duidelijke afspraken over het beheer van je website of webshop. Zorg voor een vervanger die goed op de hoogte is over het technische beheer en onderhoud.
- Vergeet de klantenservice niet over te dragen. Er is niets zo vervelend als klanten die wachten op antwoorden over een product of retour en een klacht of slechte recensie plaatsen op één van jouw kanalen.
- Meld pas in de winkelwagen dat de bestelling een langere levertijd heeft i.v.m vakantie. Doe dit wel voordat de klant heeft afgerekend om teleurstelling te voorkomen.
- Bied de klant een kortingscode aan om hem/haar te stimuleren toch een bestelling te plaatsen ondanks de de langere levertijd.
- Vermeld de levertijd ook nog een keer op de bestelbevestiging zodat de consument dit niet over het hoofd kan zien.
Zelf werken aan de webshop tijdens jouw vakantie?
Wil je liever het beheer van de webshop niet graag uit handen wil geven? Denk dan aan de onderstaande tips:
- Openbare WiFi netwerken zijn niet veilig en kwaadwillenden zetten soms een nep netwerk op om aan jouw gevoelige informatie te komen. Als je gebruik maakt van openbare WiFi netwerken, dan kun je het beste gebruik maken van een veilige VPN verbinding.
- Log niet in op openbare computers en neem altijd je eigen (veilige) laptop mee.
- Draag belangrijke taken over aan iemand in Nederland. Denk bijvoorbeeld aan security updates zodat er altijd snel geschakeld kan worden.
- Zorg ervoor dat vrienden, familie of kennissen stand-by staan zodat ze jouw webshop alsnog over kunnen nemen.
Succes en vergeet niet te genieten van je vakantie!