Delta IT

Uw partner in succesvolle online oplossingen

Geplaatst op 14 november 2022

Haal meer uit jouw WooCommerce webshop

Haal meer uit jouw WooCommerce webshop

Out-of-the-box komt WooCommerce al met voldoende functionaliteiten om een volwaardige webshop te runnen. Toch kan het soms voorkomen dat je wat specifieke wensen hebt. Je kunt er dan voor kiezen om deze wensen aan de kant te schuiven, maar vaak zijn jouw wensen gewoon te realiseren.

Door maatwerk toe te passen is er veel mogelijk binnen WooCommerce (en WordPress). Maar er bestaan ook veel (premium) plugins die jouw wensen kunnen helpen realiseren. In dit artikel bespreken we enkele ideeën om jouw WooCommerce winkel nóg beter te maken. Daarbij vertellen we je hoe deze functionaliteiten gerealiseerd kunnen worden. Zo weet je precies wat de mogelijkheden zijn!

Aangepaste badges tonen

Ben je op zoek naar meer mogelijkheden voor badges per product? Dan hebben we goed nieuws. Dit is relatief gemakkelijk te realiseren.

Er zijn meerdere redenen te bedenken om extra productbadges te tonen. Bijvoorbeeld badge voor “vegan” producten, een badge voor “100% polyester” of een badge voor “mega korting” bij een korting boven een bepaald percentage. Het liefst wil je deze badges geautomatiseerd tonen, zodat het jou geen extra werk oplevert. Eén keer instellen en klaar!

Wil je toch badges per product in kunnen stellen? Bijvoorbeeld “onze favoriet” of “alleen vandaag”. Dan kan dit natuurlijk ook gemaakt worden. Er zijn vele toepassingen denkbaar.

Indien je zoveel mogelijk wil automatiseren, dan is het wellicht slim om voor een maatwerk oplossing te kiezen. Hier helpen we je natuurlijk graag mee. Vertel ons jouw wensen, dan zorgen wij dat jouw badges altijd op het juiste moment getoond worden.

Heb je toch liever zelf de vrijheid om o.a. het design en de positie per badge te bepalen? Dan kun je kiezen voor een plugin die je hierbij helpt. Kijk dan eens naar de WooCommerce Badge Management plugin.

Aangepaste bedankpagina

Wil je jouw klanten een unieke ervaring bieden, ook ná een succesvolle betaling? Zorg dan voor een mooie bedankpagina. Feliciteer jouw (nieuwe) klant met de aankoop, maak duidelijk wanneer het product bezorgd wordt en maak jouw klant ambassadeur van jouw merk. Een aangepaste bedankpagina heeft vele voordelen.

Een bedankpagina kan op meerdere manieren worden uitgewerkt. Ben je op zoek naar een manier om een gepersonaliseerde ervaring te bieden? Op basis van beschikbare klantdata kunnen we de bedankpagina helemaal naar wens indelen en personaliseren. Heb je liever zelf het design van de bedankpagina in handen? Kijk dan eens naar de Custom Thank You Page for WooCommerce plugin. Deze plugin biedt ook mogelijkheden voor het instellen van upsells na de succesvolle betaling en het delen van de bestelling op verschillende social media kanalen.

Betaalmethodes verbergen per product

In sommige gevallen wil je niet altijd alle beschikbare betaalmethodes tonen. Zo wil je bijvoorbeeld “achteraf betalen” verbergen wanneer het totaalbedrag van de bestelling boven of onder een bepaald bedrag ligt. Of wil je iDEAL verbergen voor klanten buiten Nederland.

Er zijn meerdere redenen te bedenken om specifieke betaalmethodes te verbergen. Middels de plugin Payment Method Restrictions for WooCommerce kun je gemakkelijk zelf condities instellen waarbij er specifieke betaalmethodes verborgen worden. Dit kun je doen op basis van prijs, product, productcategorie, producttag of zelfs de locatie van de klant.

Loyaliteitsprogramma

Een loyaliteitsprogramma kan een geweldige manier zijn om klanten meer aan je te verbinden. Zo kun je jouw klanten punten geven voor iedere gespendeerde euro binnen jouw webshop. Of je kan jouw klanten extra punten geven bij een verjaardag of bij het toevoegen van een productreview. Deze punten kunnen zij vervolgens inwisselen voor korting op de volgende bestelling. Een mooie manier om klanten meer bij jouw webshop te laten bestellen dus!

Verkregen punten kan je een ‘houdbaarheidsdatum’ meegeven. Zo kan je instellen dat punten maximaal één jaar geldig zijn. Ook kan je bijvoorbeeld een maximaal aantal punten instellen welke ingewisseld mogen worden per bestelling. Tal van slimme opties dus.

Geïnteresseerd in het opzetten van een loyaliteitsprogramma? Bekijk dan eens de WooCommerce Points and Rewards plugin. Deze plugin zit boordevol functionaliteiten om jouw klanten te verleiden tot extra aankopen.

Gepersonaliseerde deals

Vallen jouw upsells niet genoeg op? Dan kan het een goed idee zijn om gepersonaliseerde deals te tonen aan jouw (potentiële) klanten. Toon bijvoorbeeld een extra aanbieding van een gerelateerd product nét voor het afrekenen. Zie het als de producten die in de supermarkt bij de kassa liggen, en die je net voordat je afrekent nog op de band legt. Een pop-up of een ’sticky’ banner kan goed werken in combinatie met een gepersonaliseerde aanbieding. Zo breng je jouw deal duidelijk onder de aandacht en vergroot je de kans op een grotere bestelling.

Ook voor het tonen van gepersonaliseerde deals heb je de keuze uit een maatwerk oplossing of een bestaande oplossing in de vorm van een plugin. Wat voor jou de beste optie is ligt geheel aan jouw wensen. Wil je jouw gepersonaliseerde deals zoveel mogelijk geautomatiseerd tonen, zodat je hier zelf geen extra werk aan hebt? Dan ligt de keuze voor maatwerk voor de hand. We kunnen de deals geautomatiseerd programmeren op basis van jouw wensen. Eenmaal ontwikkelt heb je hier geen omkijken meer naar.

Wil je jouw deals constant wijzigen op basis van nieuwe criteria? Dan kun je wellicht beter kiezen voor een oplossing in de vorm van een plugin. Zo kun je periodiek zelf nieuwe condities instellen waarop jouw deals tevoorschijn zullen komen. Is dit voor jou het geval? Kijk dan eens naar de Deals for WooCommerce plugin. Deze plugin biedt je tal van mogelijkheden.

Affiliate programma

Een affiliate programma houdt in dat anderen jouw klanten werven in ruil voor een commissie. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om mensen 10% van het totaalbedrag uit te keren bij het aandragen van een nieuwe klant. Of een vast bedrag, bijvoorbeeld 25 euro per bestelling. Die keuze is geheel aan jou.

Zo’n affiliate programma is een prettige manier van klanten werven, want voor jou kost het geen moeite! Anderen brengen bij jou klanten binnen. Dat kan flink schelen in marketing kosten.

Ben je geïnteresseerd in het opzetten van een affiliate programma voor jouw WooCommerce webshop? Dan kunnen we de plugin WooCommerce Affiliates aanraden. Middels deze plugin kan men zich gemakkelijk bij je aanmelden als affiliate, kun je gemakkelijk bekijken hoeveel commissie er uitgekeerd dient te worden en kun je deze ook gemakkelijk geautomatiseerd uitbetalen. Een echte all-in oplossing dus!

Andere wensen voor jouw WooCommerce webshop?

Hebben we jouw wensen in dit artikel nog niet behandeld? De kans is groot dat ook jouw wensen in WooCommerce te integreren zijn. We komen graag met je in contact om jouw wensen te bespreken. Veel is mogelijk en geen vraag is ons te gek!

Nog geen webshop of toe aan een nieuwe? Ook hier helpen we je natuurlijk graag mee. Lees hier alvast enkele tips voor het laten maken van een nieuwe webshop. We horen graag van je!