Delta IT

Uw partner in succesvolle online oplossingen

Oplevering

december 2012

Categorie

Webapplicatie

Webapplicatie voor ATM Oirschot

ATM Oirschot is een bedrijf uit de industriesector. ATM voert voornamelijk metaalbehandelingen en precisioncleaning uit, beide met behulp van baden met daarin verschillende chemicaliƫn.

De opdracht

De personeelsadministratie van ATM werd gedaan in een Excel-bestand. Het grote nadeel daarvan is dat de manier van werken nooit afgestemd op de gebruiker is, waardoor hij niet optimaal is. Samen met de opdrachtgever hebben we een oplossing kunnen bedenken, deze hebben wij vervolgens vertaald naar een eigentijdse en gebruiksvriendelijke webapplicatie.

In de webapplicatie worden de gewerkte uren van alle medewerkers bijgehouden door middel van het invoeren van mutaties. Het werkrooster van elke medewerker staat in de webapplicatie, waardoor er enkel een mutatie ingevuld hoeft te worden wanneer een medewerker niet volgens zijn of haar werkrooster werkt.

In het overzicht staan per medewerker de saldi van de verzuim-, overwerk- en flexuren. Ook zijn alle functionaliteiten van de webapplicatie direct vanaf het overzicht beschikbaar. Zo kun je met een druk op de knop de opmerkingen bij een bepaalde medewerker bekijken, een blik werpen op het jaaroverzicht, de afwezigheid inzien, grote hoeveelheden mutaties ineens invoeren, of een medewerker wijzigen of verwijderen uit de webapplicatie.

Bij elke mutatie die wordt ingevuld kan een opmerking worden toegevoegd. Als je een nieuwe mutatie invuld wordt ook het werkrooster getoond van de desbetreffende werknemer, waardoor het invoeren nog gemakkelijker gaat.

In de webapplicatie wordt er gewerkt met drie rollen: administrator, leidinggevende en medewerker. Medewerkers kunnen ook inloggen om (alleen) hun eigen gegevens en gewerkte uren te bekijken en daarnaast aan nieuwe vrij aanvraag in te geven. Leidinggevenden kunnen deze vrij aanvragen goedkeuren of afkeuren. Ook kunnen alle gebruikers opmerkingen toevoegen, waardoor eventuele vragen of problemen vanuit de werknemers betreffende de webapplicatie snel opgelost kunnen worden.